söndag 21 juni 2009

Inledningsvis

Jag tillbringade nyligen två veckor på Västbanken som deltagare i en delegation organiserad av Christian Peacemaker Teams. Nystarten av den här bloggen kommer därför att bestå av några reflektioner över den resan och berättelser om några av de människor vi träffade, deras livsöden och omständigheter.

Däri finns också mitt ”mandat”. Jag delar med mig av de berättelser vi fick med oss från människor och organisationer och erbjuder länkar för den som själv vill gräva vidare efter mer information. Mina egna reflektioner tar jag fullt personligt ansvar för och bemöter gärna kritik och tar emot alternativa läsningar om detta kan göras i form av ett ödmjukt samtal!

Jag ber därför redan nu om ursäkt för om jag svarar långsamt, eller kanske inte alls, på kommentarer till texterna.
Det beror enbart på tidsbrist! Förhoppningsvis kan samtalen mellan andra deltagare bli goda ändå!

Ett sätt att få tag i mig personligen kan vara att maila till mig istället.

andreas.anderssonatvineyard.se

Den första texten som publiceras är en berättelse om projektet "Tent of Nations" och min förhoppning är att under juni-juli publicera åtminstone fyra texter till, rotade i mina upplevelser under två veckor i detta plågade område. Jag hoppas de kan spegla något av situationen därnere även om det bästa sättet att ”förstå” är att själv resa dit.


Inga kommentarer: